5 tips tegen dik zijn

body shop barbieIk denk erover om alleen nog maar reviews van chips en chocola te schrijven. Er komen zo veel nieuwe producten in de supermarkt elke week, ik loop voortdurend achter. En van chips en chocola heb ik echt verstand. Per week eet ik zo’n drie zakken chips en vier repen chocola. Toch ben ik niet echt dik, vandaag vijf tips om slank te blijven.

1. Beweeg. Het is wetenschappelijk bewezen dat meer sporten en bewegen niet helpt om af te vallen. Toch zijn het altijd de dikkerdjes die in een scootmobiel rondrijden, om de één of andere reden. Door te bewegen verbrand je calorieën, en door te sporten verhoog je je metabolisme. Liever niet bij de sportschool (kost tijd en geld, kan je beter gebruiken). Probeer beweging in je dagelijkse routine te krijgen. Neem de trap, neem de fiets, loop een rondje tijdens de lunch.

2. Wees tevreden. Als je BMI onder de 25 is, dan is het oké. Ja, het zou leuk zijn als je geen corrigerend ondergoed hoeft te dragen, maar er zijn belangrijkere dingen om je druk over te maken. Dat de bandleden van Pussy Riot nog steeds niet vrijgelaten zijn bijvoorbeeld.

3. Sla maaltijden over. Lekker gezonde tip is dit. Als je slank wil blijven en veel wil snoepen, kan je beter af en toe een maaltijd overslaan. Mijn motto is: een zak chips is gezonder dan pasta carbonara. Als je bang bent dat je te weinig vitaminen binnenkrijgt kan je bijvoorbeeld guacamole maken om in te dippen. Of neem een vitaminepil. Vind je het te ver gaan om een hele maaltijd over te slaan, sla dan ten minste het toetje over. Toetjes zijn truttig.

4. Niet teveel drinken. Frisdrank, en vooral bier en wijn, daar word je pas dik van. Je zal dus moeten kiezen: veel eten of veel drinken. Als je liever drinkt, wat heel begrijpelijk is, kan je beter niet ook nog heel veel eten. Het helpt soms om te roken, dan heb je minder trek.

5. Snoep alleen dingen die echt lekker zijn. Ieder pondje gaat door het mondje. Echt zo’n uitspraak waar je van over je nek gaat. Maar het is wel zo, dus beter snoep je alleen met een goede reden. Onder het kopje favorieten vind je mijn favoriete supermarktproducten. Nog beter is het om de supermarkt links te laten liggen en lekkere dingen te kopen bij de chocolaterie of verse friet van de Belg te halen. Maar alsjeblieft, geen Mona-toetjes of snackbarpatat. Dan verdien je het om dik te zijn.

5 reacties op “5 tips tegen dik zijn

  1. Leuke tips 😉 denk dat iedereen dat wel weet. Alleen je “het zijn altijd dikkertjes die in een scootmobiel rondrijden”, die vind ik heel lullig. Las namelijk laatst een artikel, die mensen zijn vaak chronisch ziek of beperkt, moeten bepaalde medicijnen slikken waardoor ze veel aankomen , en doordat ze niet kunnen bewegen kunnen ze niet afvallen. Ik weet wel dat je lijstje een geintje is dus van mij mag je hem laten staan hoor.

    Ik eet gezond, probeer te bewegen (lastig als je niet kunt lopen, he), eet snacks met mate. Maar ik mag de meeste fruitsoorten niet, geen lactose en ben door kuren 8kg aangekomen. Lullig he? Die heb ik er gelukkig nu al weer af. Zonder te sporten en zonder fruit te eten..

    • Het was niet gemeen bedoeld tegen mensen in een scootmobiel. Ik wilde alleen maar zeggen dat je van weinig bewegen dik wordt, en dat kan je zien aan mensen die in een scootmobiel zitten, hoe lullig het ook is.

      Wel fijn dat je kilo’s er weer af zijn, lijkt me echt klote als je niet kan lopen 🙁

  2. Pingback: Wat eten we vandaag? | Evelien Eet

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *